Analiza tehnologiei Sniper Elite 5: motorul intern Asura de la Rebellion continuă să impresioneze

După o așteptare de cinci ani, Sniper Elite 5 este aici. Acest shooter stealth al celui de-al Doilea Război Mondial oferă ucideri pline de satisfacții și flexibilitate nelimitată, dar este și un exemplu rar al unui nou titlu grozav construit pe un motor unic: Asura in-house al Rebellion. Cu îmbunătățirile promise în calitatea activelor și suport complet pentru consolele de generație actuală, Rebellion și-a atins amprenta? Sau eforturile tale nu au atins scopul? Ne uităm la versiunile PS5 și Series X/S pentru a afla.

Înainte de a intra în modificările tehnice mai profunde, să acoperim elementele de bază. Toate versiunile de console de generație actuală folosesc rezoluție dinamică, cu un maxim de 4K pe PS5 și Seria X și 1440p pe Seria S. Rezoluțiile minime au fost măsurate la 1440p pe PS5, 1656p pe Seria X și 864p pe Seria S, deși 1080p este mai mult. tipic.

Videoclipul atașat oferă mai multe detalii despre filmările Sniper Elite 5 pe PS5 și Series X/S.

Până acum este standard, dar apoi această imagine cu rezoluție de bază este curățată cu AA post-procesat, mai degrabă decât cu un TAA mai standard. Din păcate, acest lucru duce la rezultate destul de șocante și probleme de stabilitate în mișcare. Ceea ce pare a fi tehnologia AMD FSR 1.0 este folosită pentru a mări rezoluția finală de ieșire a consolei, rezultând o imagine mai clară, deși cu frunziș strălucitor și elemente speculare.

Folosirea acestor două tehnici spațiale înseamnă că PS5 și Seria X ajung să aibă un rezultat final oarecum zgomotos, dar Seria S se luptă cu adevărat cu detaliile de margine groase și luminozitatea suplimentară. Folosirea informațiilor temporale (ca în TAA) ar rezolva multe dintre aceste probleme, așa că este interesant de văzut că Rebellion a optat în cele din urmă pentru un AA non-temporal în stil mai vechi.

Versiunile PS5 și Series X/S par să folosească un scaler spațial similar cu AMD FSR 1.0.

elite sniper 5 capturi de ecran analiză tehnică

Camerele de îndepărtare a razelor X rămân cartilaginoase, dar deformarea ochiurilor este mai evidentă în SE4.

Din fericire, performanța este mai ușoară. PS5 și Seria X oferă 60 de fps blocat în timpul jocului, dar vă puteți aștepta la ~ 50 de fps în timpul scenelor și scăderi ocazionale de cadre în timpul camerelor cu raze X – vizibil, dar în cele din urmă nu enervant, având în vedere variabila foarte mare a ratei de cadre din Sniper Elite 4 pe consolă.

Lansarea din Seria S merge mai rău, cu rate de cadre în anii 50 în timpul jocului pentru scene cu mulți inamici sau frunziș dens, iar în anii 40 pentru scenele și camerele killcams. Având în vedere rezoluția de bază deja scăzută a jocului pe seria S, o limită de 30 fps ar putea avea sens pentru a asigura rezultate mai consistente și ar putea permite jocului să ruleze la o rezoluție mai mare de cele mai multe ori.

Deci rezoluția și performanța sunt ceva amestecate, dar grafica în ansamblu a ajuns la un pas de la ultimul titlu Sniper Elite în urmă cu cinci ani. Primul lucru pe care îl veți observa este că camerele de raze X sângeroase ale jocului par puțin mai puțin carnoase de data aceasta, cu deformările ciudat de realiste ale ochiurilor de caractere oarecum mascate de efectele particulelor și stropii de sânge. Există încă unele modificări complexe din punct de vedere tehnic ale rețelei, dar abordarea mai veche și mai evidentă din Sniper Elite 4 produce, probabil, un rezultat mai satisfăcător.

elite sniper 5 capturi de ecran analiză tehnică

Fotogrammetria a fost folosită pentru a obține active de înaltă calitate, cu mii de fotografii realizate.

În altă parte, jocul oferă îmbunătățiri clare față de predecesorul său, datorită trecerii la o conductă de artă bazată pe fotogrammetrie. Acest lucru are ca rezultat materiale mai realiste pe suprafețe precum lemnul și piatra, iluminare indirectă rafinată și lumini speculare mai subtile. Densitatea ochiurilor de mediu a fost, de asemenea, crescută, cu ochiuri detaliate pentru detalii incidente precum roci și geometrie naturală foarte fin sculptată. Mii de elemente de artă unice au fost capturate pentru acest titlu, inclusiv hardware militar de epocă, cum ar fi tancuri și artilerie, și oferă jocului o senzație mult mai modernă decât intrările anterioare.

Unele dintre detaliile incidentale sunt, de asemenea, impresionante. Valurile de apă sunt un punct culminant deosebit, afișând un mozaic frumos deformat în timp ce jucătorul se plimbă prin zone puțin adânci. Hărțile din umbră sunt, de asemenea, rezolvate cu o mulțime de detalii fine și prezintă un alias minim, care este vizibil în special pe elementele de frunze înguste.

elite sniper 5 capturi de ecran analiză tehnică

elite sniper 5 capturi de ecran analiză tehnică

AO este prea puternic în unele scene, în timp ce personajul jucător aruncă un halou de umbră pe pereții din apropiere.

În timp ce iluminarea și umbrele s-au îmbunătățit, unele scene interioare pot părea ciudat. Umbrirea ambientală, care pare să folosească un amestec de produse coapte împreună cu SSAO, este foarte puternică. Obiectele sunt înconjurate de contururi groase și întunecate, iar personajul jucătorului aruncă un halou de umbră asupra geometriei înconjurătoare. Un efect mai moderat sau utilizarea unei tehnici AO mai avansate ar fi putut produce rezultate mai naturale. Iluminarea interioară poate părea uneori plată, iar unele obiecte pot părea puțin deplasate, mai ales în încăperile care nu au surse puternice de lumină directă, cum ar fi cele iluminate de vitralii. În altă parte, animațiilor personajelor le lipsește un pic de finețe, rezultând un aspect de caricatură, dar, din fericire, conversațiile dintre personaje sunt scurte și în mare măsură relegate în scenele care delimitează fiecare nivel.

Există dispute ici și colo, dar în general Sniper Elite 5 merită jucat, mai ales dacă îl puteți obține pe Game Pass. Are o buclă de joc satisfăcătoare, construită în jurul uciderilor atente la distanță lungă în medii deschise și beneficiază de renovările sale vizuale și de noua abordare a echipei bazată pe fotogrammetrie pentru crearea de resurse. Performanța crescută deblocată de PS5 și Series X/S contribuie, de asemenea, la o experiență mai receptivă. Principala preocupare tehnică aici se concentrează într-adevăr pe utilizarea AA bazată pe post-procesare și upscaling, care produce rezultate clare, dar temporar instabile. Calitatea imaginii nu este acolo unde ar trebui să fie, în special pe seria S, care ar putea beneficia și de câteva modificări ale setărilor pentru a asigura o rată stabilă a cadrelor.

Totuși, aceasta este o serie – și un motor – despre care abia așteptăm să vedem mai multe. Rebellion este unul dintre puținii dezvoltatori independenți care lucrează cu tehnologie internă, iar munca pe care o produc este adesea fascinantă.

Add Comment